saphira

Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

en jordig dag, un jour terreux

Av laurence - 14 januari 2009 20:48

Vilken trist årstid det är i Skåne, grått och mörkt och alla verkar mer eller mindre deprimerad. Tur att jag har en hund som håller mig i gång. Idag var Saphira och jag ute på gården för att träna lydnad och leka lite innan jag skulle till jobbet. Sen ville hon inte gå in så jag lämnade henne ute och gjorde mig i ordning. När jag ropade på henne upptäckte jag att hon hade grävt i en kruka och var helt jordig. Av med kläderna, ni vet duschen är på nedre våning, och in med hunden. Hon smet ifrån mig så ni kan tänka er, en nästan nacken skrikande matte som jagar en jordig hund i hela huset en kvart innan jag skulle till jobbet. Det krävs en hel del humor. Jag har inte bättre tur med hästar. Jag fick en häst som är väldigt kinkig när man sätter på honom sadeln. Han kan lätt få panik. Jag var väldigt försiktig och uppmuntrande. Allt gick bra, vi kom in till ridhuset, jag spände sadeljorden, allt gick fortfarande helt fantastiskt. Jag sätter in foten i stigbygeln och  zuiiiiip jag ligger på marken och hästen har en sadeln hängande under magen. Så kan det gå när man är för försiktig.


Quelle triste saison en Skanie, gris et sombre et tout le monde a l’air deprime. Heureusement que j’ai un chien qui m’occupe. Ce matin saphira et moi etions dans le jardin pour s’entrainer et jouer avant que je parte travailler. Ensuite elle ne voulait plus rentrer alors je l’ai laisser dehors pendant que j’allais me preparer. Quand je suis allée la chercher elle avait creuser dans un pot de terre et elle etait toute salle. J’enleve mes habits, la douche est a l’etage du dessous, et j’attrappe la chienne. Elle m’echape alors vous pouvez imaginer le scenario, une femme a moitie nue qui coure apres son chien tout croté a travers toute la maison en hurlant un quard heure avant de partir travailler. Il faut une bonne portion d’humour. Je n’ai pas plus de chance avec les chevaux. J’avais un cheval tres sensible quand on le selle, il panique facilement.  J’etais tres douce et reconfortante. Tout c’est bien passe. Nous allons dans le manege, je ressere la selle, je met le pied dans l’etrier et zuiiiip je me retrouve coucher par terre et le cheval avec une selle sous le ventre. Voila comme ca se passe quand fait trop attention.

 
 
Torsten

Torsten

14 januari 2009 20:52

Du vet väl att ett gott skratt förlänger livet.....(och käften)

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

15 januari 2009 01:11

Du gjorde dej väl inte illa? Mamsen säger att hästar är inte att lita på, dom har ingen stoppknapp
pussar

http://lagottoflickorna

 
Laurence

Laurence

15 januari 2009 09:12

nej, jag hade tur och hästen stod blickstill annars hade det kunnat gå illa. om man vet hur hästar tänker kan man lita på de men de är lätt skrämda och stora.

http://saphira

 
Ingen bild

Tessan och pälsbollarna

15 januari 2009 21:32

Hi hi jag som ser allt i bilder har nu ett stort leende i ansiktet när jag föreställer mig dig halvnaken springandes efter Saphira. Som glad i hågen och jordig som tusan tycker det är JÄTTE skojjigt med denna lek med matte!
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards