saphira

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av laurence - 19 januari 2009 19:00

Idag blev Saphira schamponerad ordentlig sen klippte jag henne. Hon har så mycket tovor på benen så det går inte att reda ut. Jag fick klippa bort det mesta. På vissa ställe i kroppen är det nästan som filtplattor. Skäggen ska vi inte tala om men där vågar jag inte klippa bort tovorna för då kommer hon inte att se ut som en Lagotto längre. Jag hade köpt två olika tovskär som skulle vara väldigt bra men den ena tränger inte genom och den andra kardar mer än nåt annat. Pälsen blir då som hos en pudel vilket är inte acceptabel har jag läst. Så fort det blir varmare får jag raka av allting. Tur att hon inte ska ställas upp men jag inser nog att jag är mer intresserad av att gå omkring i skog och mark än att springa på utställningar.


Aujourd’hui Saphira a ete shampoinée comme il faut et couper. Elle a enormement de paquets feutrés sur les pattes qui sont impossible a demeler. J’ai du presque tout couper. Sur certaine partie du corps le poil est en plaque feutrée. La barbe on en parle pas mais la je n’ose pas couper car elle ne ressemblerait plus a un Lagotto. J’avais acheté deux apareils qui etaient soi disant bien mais l’un ne passe pas á travers le feutrage et l’autre carde le poil qui devient comme chez un caniche. J’ai lu que ce n’est pas acceptable du tout qu’un Lagotto ressemble á un caniche. Dés qu’il fera un peu plus chaud je la raserai completement. Heureusement que je ne vais pas l’exposer bientot mais je me rends compte que je prefere courir a travers bois que courir les expositions.

Ovido - Quiz & Flashcards