saphira

Alla inlägg den 25 april 2010

Av laurence - 25 april 2010 22:09

En hel vecka har gått utan att jag skrev på bloggen. Förra veckan hade jag fullt upp varje kväll och på lördag har vi tävlat. Det var vår första större tävling fast inofficiell. Vi tävlade i klass 1 i agility och i hopp. Vi vann bägge, så himla häftigt. I agility hade vi 10 fel och bästa tid och i hopp blev det fel fri. Jag kunde inte riktig ta in segern på plats men när jag körde hem började jag känna mig jätte glad och fatta, oj vi vann, vi vann allting!  Vilken duktig hund Saphira är. Hon kan nog gå lång, synd att hon inte fick en ung matte som kan springa snabbare. Men jag kan kanske kompensera genom att placera mig bra och lära Saphira att vara mer självständig. det blev inga bilder men det kanske kommer senare från andra fotograf.


Une semaine entiere est passée sans que j’ecrive mon blogg. La semaine passée j’etais occupée tous les soirs et samedi nous avons concouru. Cétait notre premier grand concours bien que inoficiel. Nous concourions en classe 1 agility et saut. Nous avons gagne les deux, si cool. En agility nous avions 10 fautes et le meilleur temps et en saut un sans faute. Je ne pouvais pas vraiment comprendre sur place notre victoire mais quand je conduisais sur la route du retour je commencai de me sentir heureuse et de comprendre, ho on a gagne, on a tout gagne! Quesque saphira est douée. Elle peut aller loin, dommage qu’elle n’ai pas une jeune maitresse qui peut courir plus vite. Mais je pourrai peut etre compenser en me placant bien et en apprenant a Saphira a etre independante. je n'ai pas pu prendre de photos mais ca viendra peut etre plus tard d'un autre photographe.


  

Ovido - Quiz & Flashcards