saphira

Alla inlägg den 13 april 2010

Av laurence - 13 april 2010 22:08

Igår var det första agility träning för denna termin. Saphira var jätte duktig. Det märks att hon har blivit äldre och mognare. Hon kan slappna av och lägga sig ner när hon väntar på sin tur. Om tio dagar blir det tävling. Jag trodde att det var en liten klubb tävling jag hade anmält oss till men jag fick höra igår att det var hundra femtio stycken som hade anmält sig. Alleluja! Och hennes hår verkar inte växa, inga fina lockar, fortfarande helt naken. Det hindrar inte henne att hoppa men jag börjar undra om jag gjorde rätt att raka henne så mycket.


Hier c’etait le premier cours d’agility pour le semestre. Saphira etait tres douée. On voit qu’elle a vielli et muri. Elle peut se decontracter et se coucher quand elle attends son tour. Dans une disaine de jours c’est le concours. Je croyais que je nous avais inscrits a un petit concours de clubb mais hier j’ai appris que cent cinquante personnes s’etaient inscrites. Allelouja! Et ses poils qui ne poussent pas, pas de jolies boucles, encore toute nue. Ca ne l’empeche pas de sauter mais je commence a me demander si j’ai bien fait de la raser autant. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards