saphira

Direktlänk till inlägg 9 september 2009

kärleks historia forts

Av laurence - 9 september 2009 14:16

Under tiden jag var skild köpte jag en ny hund, en tik denna gången, blandning av Collie, Labrador och Golden retriever. Hon fick heta Chipie. Hon var det perfekta familjehund, krävde en hel del motion men var alltid lugn inomhus och snäll mot allt levande vilket är bra när man har två barn. När Anders och jag hade varit skilda i sex år blev vi tillsammans igen, denna gång särbo. Varje fredag kväll bjöd jag Anders på en god middag med vin. Då bodde jag i Malmö. Efter maten tog han för vana att ta en promenad med Chipie genom parken, ner till hundstranden , stopp på Salt och Bryggan(en restaurang i västra hamnen) för en öl och sen hem. På sommaren brukade dem bada i havet också. Ibland följde jag med ibland inte. När Chipie blev tio år fick hon tumörer i lungorna och skulle avlivas en måndag. Då bestämde Anders att han ville ta en sista promenad med henne. Hon orkade inte gå så han beställde en taxi. Framme på salt och Bryggan  berättade han att det var sista gången för Chipie och då  fixade de en fin middag till henne, sen tog dem taxi hem. En sådan man som behandlar ens hund på det viset kan man bara älska. Kort efter blev vi sambo. För ett och ett halvt år sedan skaffade vi vår första gemensamma hund Saphira, vår lilla ädelsten. Och håll i er gott folk, i morgon den 10 september, samma datum som för 26 år sedan ska jag gifta om mig med min förre detta man Anders. Vi ska gifta oss i vårt hus i Båstad. Vi ska stanna kvar där till på måndag. Vi ses igen då.

 
 
Torsten

Torsten

9 september 2009 15:21

Men nu sitter min matte och ler genom tårarna....Vilken underbar kärlekshistoria!!! Jag önskar er ALL lycka!!!
Ha en alldeles underbar bröllopsdag och en alldeles underbar helg!!!
Puss o kram


Ps.Den gamla bloggen blir kvar där den är, man får väl gå till den och titta ibland Ds

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Stella och Doris med matte Lotta

Stella och Doris med matte Lotta

9 september 2009 20:10

Vi ler vi också, hoppas att ni får en underbar dag i morgon och resten av livet :-)

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ofelias Matte

Ofelias Matte

9 september 2009 20:21

Bästa Lyckönskingar till er båda! Hoppas ni får en underbar bröllopsdag där på åsen.

Vill också säga tack för ett fint reportage i Hundsport. Kul att läsa om er resa.

http://www.lagotto-ofelia.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

9 september 2009 20:50

Vilken underbar kärlekshistoria, jag gråter över eran lycka. Ja du, en sådam man som din är svårt att överträffa. All lycka till er
pussar

http://lagottoflickorna

 
Stella och Doris med matte Lotta

Stella och Doris med matte Lotta

10 september 2009 21:55

Hoppas att ni haft en underbar bröllopsdag!!

Vilket jättefint reportage i Hundsport, så kul att läsa!!

Kram

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

11 september 2009 16:10

jösses sånt här får mig att gråta floder!! Jag är en STOOOR känslomänniska på gott och ont....Underbart!

Sen grattis till det fina reportaget i hundsport! snacka om min förvåning när det stod Saphira....så nu har jag skrytit att jag minsann "känner" Saphira:)
Kram på er!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Totti

Totti

12 september 2009 02:46

En underbar kärlekshistoria. Matte fick en tår i ögonvrån och önskar lycka till. Själv vill jag hälsa till söta Saphira, numera känd i hela hund-Sverige.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Bengta med Bella & Smilla

Bengta med Bella & Smilla

13 september 2009 17:51

Så vackert, ja man blir lite tårögd så härligt. Underbart!

http://teamlagotto.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards