saphira

Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

avslutning

Av laurence - 10 juni 2009 07:15

Idag var det avslutning på brukshundsklubben. Vi fick se rally lydnad, lydnad och agility. Fast det var omöjligt för mig att se så mycket. Saphira skällde hela tiden. Hon klarar inte av att vara där utan att få jobba så det vara bara att ta fram godis påse och träna olika saker. Sen fick hon vara i bilen medan jag åt korv för jag orkade inte mer med hennes skällande. Jag känner mig så frustrerad när jag inte vet hur jag kan få henne att sluta. Det känns som om alla tittar på oss och tycker: vilken jobbig hund eller vilken dålig matte. Dessutom hade jag precis varit på behandling för mina ben och det var ren tortyr i två timmar. Jag borde egentligen ha vilat men tyckte att det skulle bli kul för Saphira att vara där.  När man är trött och irriterad ska man nog inte träna med sin hund. Nu ska jag äntligen gå och lägga mig efter kisspromenaden. God natt.

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

11 juni 2009 21:04

Du har alldeles rätt, är man trött och har ont ska man inte jobba med sin hund. Tror att Saphira behöver ha lite tråkigt. Ta med henne till dom platser där ni brukar träna. Sätt er och titta och bara ta det lugnt. Det behöver inte vara några aktiviteter där just då. Sitt bara och njut.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

11 juni 2009 21:32

När jag höll på o skälla så där kom det vatten, från ingenstans....jätte-läskigt...jag lugnade ner mej fort! Samma sak har hänt idag när jag drog i kopplet....plupp, det kom vatten...och matte var så snäll på rösten så jag slutade dra...

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards