saphira

Direktlänk till inlägg 18 november 2008

tombe, tombe la pluie....

Av laurence - 18 november 2008 22:32

Det känns som om jag har varit under regnet hela dagen. Cykla till jobbet fram och tillbaka, ute i parken med barnen hela morgonen, ute i skogen med Saphira på eftermiddag. Min mormor brukade säga till oss barn: ni är inga sockerbitar, ni kommer inte att smälta. Tur det för idag hade det inte funnits något kvar av mig. Fast jag måste erkänna att jag tycker om regn, dofterna kommer fram och man har ofta hela skogen för sig själv, Saphira kan springa lös hur mycket hon vill. Ikväll har jag varit på ridning där vi har tränat tömmkörning. Springa bakom en häst som travar är inte riktig min grej, jag blir så trött men det var kul att prova på. Sen har jag suttit en timme och försökt boka en tågbiljett till min dotter som jobbar au pair i Paris men det gick inte. Nu ger jag upp, det ska ändå bli strejk i Frankrike så det är lika bra att gå och lägga sig. God natt, dröm söt.  

 
 
Lotta

Lotta

19 november 2008 08:00

SANT!! finns fördelar med regn också ;)...och det blir så friskt o "rent" ute också. hoppas du sov skönt inatt :)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
larence

larence

19 november 2008 09:16

ja det gjorde jag, tänkte inte på att det var på grund av regnet, he, bästa sömnpiller, inga biverkningar.

http://saphira

 
Lotta

Lotta

19 november 2008 09:37

vad bra ;) bara cyklandet o att va ute mycket gjorde kanske sitt till också...jag sover aldrig så skönt som när vi vart på långpromenad med ett hundgäng på sena em. sköönt!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
pia

pia

19 november 2008 14:29

Regn i all ära och härliga dofter, men nu räcker det tycker jag. Jag vill ha sol, klar och hög luft.
kram

http://lagottoflickorna

 
Laurence

Laurence

19 november 2008 18:26

jo men det är så mycket folk ute då som tycker man ska ha sin hund koplad.

http://saphira

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards