saphira

Alla inlägg den 15 november 2008

Av laurence - 15 november 2008 22:57

Lisa och Mixie sov länge idag så Saphira och jag gick själva på vår lördags promenad längs stranden. På ett ställe var det en man som skulle vindsurfa. Han hade våtdräkt på sig, hjälm och dykglasögon. Saphira blev jätte rädd och började skälla på honom. Han satte sig på huk, vände bort huvudet och väntade tills Saphira vågade komma nära och nosa på honom. Jag blir så glad när jag träffar kunnigt folk som tar sig tid istället för att bli sura. Sen träffade vi ett par med en Lagotto. De beklagade sig på att Lagotto hundar är så ängsliga och oroliga och skäller på alla människor och hundar som de träffar. Jag blir alltid så förbluffad när människor tar för givet att det är något fel på deras hund utan att ifrågasätta om det kan bero på deras sätt att fostra hunden. Jag kanske har fått det från ridning där jag har lärt mig att om hästen inte gör som jag vill beror det nästan alltid på mig. Det är jag som måste lära mig rida bättre, förstå hästen bättre. Som igår till exempel hade jag en häst som blev ilsk när andra hästar galopperade nära honom. Jag lyckades inte sätta honom i galopp för när jag blir lite rädd åker mina knäna upp och det gör motsatts effekt. Inte kan jag klaga på hästen. Det är väl jag som får lära mig bemästra min oro och rida bättre. Det är väl samma sak med hundar antar jag.


 Ikväll var jag på Sankt Marcus vinkällaren i Malmö med mina arbetskollegor och åt buffen. Det var väldigt trevligt och gott men bara för att vi slapp betala själva åt vi alldeles för mycket. Tur att jag har en hund att gå ut med för att bli av med det värsta mage.

Ovido - Quiz & Flashcards