saphira

Alla inlägg den 26 november 2008

Av laurence - 26 november 2008 22:56

Ikväll var jag hos min kompis Lisa i Malmö. Hon hade bjudit några gamla hundkompisar. Det var så underbart att få träffa dem igen. Vi var ett gäng som bodde på Gamla Väster, hade barn och hundar i samma ålder. Vi brukade träffas i Slottsparken och prata om allt möjligt medan våra hundar lekte. Det var så ärligt att träffas igen fast lite vemodigt för mig för att de alla hade sina hundar kvar i livet. Det är bara min Chipie som inte finns längre. Hon dog i november förra året i lugncancer. Veterinären kom hem till oss så hon fick dö hemma, lugn och fridfull. Hon var en blandning av Collie, golden retriever och labrador. Hon var otroligt snäll mot både djur och människor. En vecka senare fick jag en stark känsla av att hon kom till mig för att tala om att hon hade kommit till rätta och mådde bra. Verklig eller inbillning vet jag inte men det kvittar, det viktigaste är att det kändes bra. Jag brukar tänka att Saphira är en reinkarnation av Chipie för även om hon har en annan personlighet är hon också väldigt snäll mot andra djur och människor. Och visa saker verkar hon känna till i vårt hem som om hon hade varit med om för. Nej, nu blir jag lite väl sentimental. Ikväll fick Saphira följa med Anders och köpa en kanvasbur i Löderup som vi ska ha när vi reser. Kram till er alla.

Ovido - Quiz & Flashcards