saphira

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

ingen rakning, pas de rasage

Av laurence - 15 mars 2010 20:02

Saphira blev inte rakad i helgen. Vi tyckte det var fortfarande för kalt, minus fem, mer snö natten mellan lördag och söndag i Båstad. I Lomma är det varmare men det blåser kallt så vi väntar lite till. Sunny har flyttat tillbaka till sin matte och det märks på Saphira att hon saknar honom. Hon letar efter honom och ser lite ledsen ut.  Nathalie gick en promenad med henne på stranden. Idag var jag glad att jag slapp när jag hade redan varit på stranden hela morgon med jobbet. Det verkar som löpningen är snart på gång. Som ni förstår har vi inte steriliserat henne. Jag läste att risken finns att hon kan bli inkontinent på äldre dar om hon är opererad. Den risken vill jag inte ta. Sist hon löpte mådde hon bra, hon var inte besvärlig och hon blev inte skengravid. Vi får se hur det går denna gång.


Saphira n’a pas ete rasée ce weekend. Nous trouvions qu’il faisait trop froid, moins cinq, de la neige dans la nuit de samedi a dimanche a Båstad. A Lomma il fait plus chaud mais ca souffle alors nous atendrons encore un peu. Sunny est reparti chez sa maitresse et saphira a l’ennui. Elle le cherche et elle a l’air triste. Nathalie l'a emmene se promener a la plage. Aujourd'hui j'etais contente de ne pas avoir a le faire. J'avais deja passe ma matinee a la plage avec mon travail. Je crois qu’elle va bientot etre en chaleur. Vous avez compris que nous ne l’avons pas fait steriliser. J’ai lu que elle pouvait etre incontinente dans ses vieux jours. Je ne veux pas prendre le risque. La derniere foix qu’elle etait en chaleur elle allait bien, elle n’etait pas penible elle elle n’a pas eu de probleme apres. Nous verons cette fois si.

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

15 mars 2010 23:04

Bra att hon slipper bli opererad, speciellt som hon inte har knasiga löp. Det är ju inte helt riskfritt med en sån stor operation. Dessutom kostar det en jädrans massa pengar eftersom försäkringen inte täcker det. Bra att du slapp stranden, det blåser ju så himla kallt.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

16 mars 2010 07:59

Så då luktar du gott snart då, Saphira.....Kanske du har en Prins på trappan nån dag ;)

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

17 mars 2010 06:51

Hej Saphira, Nu har jag kommit till Sverige. Det är härligt med all snö. Jag åkte genom ditt landskap Skåne på vägen upp till Hälsingland. Idag har vi det ganska kallt ... minus 12 grader, men det stör inte mig för jag har en jättetjock päls. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Torsten

Torsten

17 mars 2010 08:21

Hej igen! Nä, jag fryser inte det minsta....i början var det lite ovant bara, man kände vinden i skinnet och öronen flaxade mer än vanligt!
Ha en bra dag!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards