saphira

Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

gäss, blommor och annat

Av laurence - 7 maj 2009 19:36

Idag gick vi på promenad vid dammarna för att titta på gäss ungarna.  De är inte lätta att fotografera för hela familjen sticker när vi kommer fram. Här i Lomma verkar gässen lugna jämfört med i parken i Malmö. Där är de döpta till pitbull gäss för de attackerar en.  Man blir riktigt rädd. Min dotter som är i Paris berättade att hon var i en park och tittade på ankungarna när en svan kom farande, snodde en unge och svalde den. Hon såg när den stakars ungen gled längst hela halsen. Min man sa: typisk fransk svan, svenska svanar gör inte så.  Prata om fördomar.


På bilden ser ni vår slalom bana som har tolv pinnar föresten. Jag har ställt den i en del av trädgården där husse inte är så ofta, längst gränsen till granarna som han har bråkat med. Jag tror inte att han tycker det är ett vackert inslag i trädgården, inte jag heller för den delen men vad gör man inte för sin hund. Här om dagen började jag gräva upp maskrosor och Saphira kom genast till undsättning och skulle kolla att jag verkligen fick hela roten men efter några stycken tröttnade hon. Hon är faktiskt inte av den grävande sorten för att vara Lagotto eller hon har förstått att det gäller att hålla sig väl med husse om hon ska ha sina grisöron på lördagar och söndagar.  

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

7 maj 2009 23:10

Franska svanar ska man minsann akta sej för, hahaha.
Underbart härliga bilder på blommorna.
Vilken fin agilitybana du har fått, säger vi avundsjukt.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

8 maj 2009 07:19

Vad det blommar vackert hos er.....*avundsjuk*
Trädgårdar är ju inte till för att vara vackra, de är till för oss att rumla runt i...enligt min mening alltså!
Ha det skönt idag!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards