saphira

Direktlänk till inlägg 24 april 2009

lyckan kommer, lyckan går

Av laurence - 24 april 2009 23:46

Idag efter jobbet körde jag med Saphira till Brukshundsklubben för att träna agility. Vi hade knappt hunnit dit så hon satt igång och hoppade hinder, sprang genom de två tunneln, hoppade genom ringen och sprang till mig för att få belöning. Men allo, det är jag som ska bestämma vad du ska göra! Hon är för rolig min hund.


Ikväll cyklade vi till Bjärred, en halv timme från Lomma, och åt på en restaurang som är på en brygga. Det känns som om man är mitt i havet och det är så vackert när solen går ner. Det är såna stunder av ren lycka, barnen är i Paris och har det bra, hundarna har fått sitt och sover gott och vi sitter där och har det bra. Det gäller att njuta av stunden för allt kan ändras när som helst. Det är det man lär sig när man blir äldre och har gått genom en hel del, man kan inte ta något för givet så det gäller att ta till vara varje ögonblick av lycka. Trevlig helg.  

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

25 april 2009 00:16

Så härligt ni har haft det. Det gäller verkligen att ta vara på nuet, man vet ingenting om nästa sekund
kramar och gosig helg

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

25 april 2009 07:20

Det sägs ju att man ska fånga dagen....Passa på o njuuut, livet är kort och det är de goda stunderna man minns!
KRAM till er, ha en riktigt mysig helg!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Stellas matte Lotta

Stellas matte Lotta

25 april 2009 09:49

Va gott ni har haft det, visst e det kul med agility, Stella älskar det!

Jodå vi ska ha en valp till, Doris är från Liqs senaste kull, så det blir ett "halvsyskon" till Saphira :-)

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
vildaopebbels

vildaopebbels

25 april 2009 19:19

Visst är det roligt med agility? Vi har precis börjat med det och mina hundar älskar det:)

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards