saphira

Alla inlägg den 21 april 2009

Av laurence - 21 april 2009 14:37

Saphira och jag har precis varit på en underbar promenad runt dammarna och tittat på fågellivet. Vi såg en orm som slingrade sig iväg eller var det kanske en ål. Saphira tyckte att lukten var skrämmande men ganska lockande ändå. Vi lyckades gå runt hela dammen utan att hon kastade sig i vattnet. Hon är nästan bra men det är onödigt att chansa när det läker så fint. Ikväll har vår ridlärare lovat att vi skulle rida på stranden. Det ska bli härligt men jag är alltid så himla nervös när vi ska rida ute. Det är väldigt sällan vi kan och hästarna är inte vana så de blir lätt skrämda. De flesta ser framemot att rida ute och jag tycker det är så läskigt. Jag kan se framför mig hur min häst skenar iväg (det hände första gången jag satt på en häst) och allt möjligt hemsk händer. Har ni någon trick för att bli av med sin rädsla?  

Ovido - Quiz & Flashcards