saphira

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

en hemsk kväll

Av laurence - 23 april 2009 22:04

Anders brukar cykla med Saphira själv men ikväll tyckte han att jag kunde följa med och ta Sunny i cykelkorgen. Anders cyklade först över den stora vägen men jag fick stanna för att det kom bilar. Saphira klarade inte av att vara ifrån mig så hon slet sig från halsbandet och sprang tillbaka till mig samtidigt som det kom en bil.  Jag skrek - stanna men hon brydde sig inte. Det var väldigt nära att hon blev överkörd. Så rädda vi blev. Vi cyklade ändå ner till bryggan och sen in i skogen där hundarna kunde springa fritt. Men det kändes inte kul längre. Halsbandet är lite för stort annars hade hon inte kunnat komma loss. måste köpa en ny igen. Kommer jag någonsin att hitta den rätta?

 
 
Stellas matte Lotta

Stellas matte Lotta

23 april 2009 22:22

Usch så hemskt!! Stella har gjort en liknande grej en gång, hoppade över staketet och sprang efter mig när jag skulle till kiosken, och precis då kom en bil, jag lyckades vifta till bilen så den stannade 1 decimeter från Stella, jösses så rädd man blir! Hjärtat slog så fort att jag trodde det skulle hoppa ur bröstet! De är alldeles för mattekära våra tjejer :-)
Pussa o krama Saphira, vilken tur att allt gick bra!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

23 april 2009 22:52

Vilken hemsk upplevelse för er alla, men tacka någon däruppe (eller annat) för att allt gick bra. Man blir så chockad att hjärtat verkligen stannar ett tag.
chockpussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Nathalie

24 april 2009 12:14

usch det låter läskigt, det måste ha kännts jobbigt. Men det var fina bilder och jag tror du kommer hitta det rätta snart :)

 
Torsten

Torsten

24 april 2009 12:55

Usch va' hemskt!!! Jag höll på att bli påkörd av en skoter jag för några veckor sen o då blev matte skakis! Själv fattade jag som vanligt ingenting!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Laurence

24 april 2009 13:32

nej det är det de gör, fattar ingenting och viftar på svansen, lika glad som vanligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards