saphira

Direktlänk till inlägg 19 april 2009

aktiv helg

Av laurence - 19 april 2009 16:56

Igår har jag varit på en fritidsgård utanför Höör med jobbet. Vi var 16 stycken som skulle arbeta under lördagen med att ge varandra tips och idéer om hur man kan jobba med barn. Sen på kvällen lagade vi mat, hade massor med lekar och åt den goda maten. Varm brie med tomat och lök, kyckling i grönpepparsås med ris och sallad och glass au four som heter glace norvegienne på franska, lustig vad? Sen var vi 8 som sov över. På morgonen var det frukost och städning. Vi hade jätte kul och har skrattat så otroligt mycket så det värker i magmusklerna.  Anders åkte till Malmö igår och cyklade med Saphira i västra hamnen och satt på uteservering. Imorse var de på promenad i skogen och när jag kom hem åkte vi till brukshindsklubben för att träna agility. Nu kan Saphira springa genom den mörka tunneln. Alla är trötta och nöjda och vi ska ha en lugn kväll.

 
 
Torsten

Torsten

19 april 2009 22:05

Låter som om ni haft en riktigt bra helg!!
Hips vips är det snart måndag igen....
Sov så gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

19 april 2009 22:32

Men vilken dunderhelg ni har haft då. Hade vi också velat ha, lite avis är vi allt.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

20 april 2009 17:25

Åhh låter som om du haft det super skojjigt! Skrattar åt inlägget under...."fan vad jag älskar min hund" ! Jo nog är dom underbara dom små kräken;)
Må gott!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards