saphira

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

telepati, telephatie

Av laurence - 3 april 2009 17:14

Saphira och jag var på Rally lydnad i Februari, fem gånger. Väldigt kul de tre första gångerna. Saphira förstod direkt vad hon skulle göra. Fjärde gången var hon lite uttråkad men det gick ändå. Femte gången sa hon (hon är fenomenalt på telepati): - du matte, detta börjar bli lite tjatig. Du får komma med lite större utmaningar om du vill att jag ska vara med. OK jag håller med svarade jag, skönt att vi är på samma våglängd.  Nu tränar vi vad vi har lärt oss en stund då och då. Om två veckor ska vi börja på agility. Får se om lilla damen tycker utmaningen är tillräckligt stor. Matten är mest orolig för sin kondition. Trevlig helg.


 Saphira et moi sommes allees au cours d’ obeissance rally cinq fois en fevrier. Tres bien les trois premieres fois. Saphira a tout de suite compris ce qu’elle devait faire. La quatrieme fois elle s’ennuiyait un peu mais c’est alle. La cinquieme fois elle m’a dit( elle est tres douee pour la telephatie) : -eh maitresse, ca commence d’etre toujours la meme chose, si tu veux que je travaille il faut me proposer des choses plus dificiles. OK, je t’aprouve, c’est bien quand on n’est sur la meme longueur d’ondes.

Maintenant nous repetons de temps en temps ce que nous avons apris. Dans deux semaines nous commencons les cours d’agility. J’espere que mademoiselle trouvera le niveau sufisamment eleve. La maitresse s’inquiete plus pour sa condition physique. Bon weekend.

 
 
Stellas matte

Stellas matte

3 april 2009 19:29

Vi ska oxå börja på agility, tror att det är en utmärkt aktivitet för Lagotton, både kropp och hjärna får jobba!
Ha en trevlig helg!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

3 april 2009 23:49

Agility är säkerligen en toppen grej för en Lagotto, tyvärr inget för en krasslig kropp som min;) Hoppas ni får kul på kursen!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

4 april 2009 00:21

Vilken jättekul grej med agility.
Härlig solvarm helg till er
pussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

4 april 2009 07:25

Jag skulle ha varit på Rally-lydnad i helgen....:( Men skrutt-matte är sjuk så vi är hemma! Hon har dock lovat att det blir agility för oss också. Men man måste ha fyllt 1 år o helst vara höftledsröntgad så det dröjer ett tag!
Ha en skön helg!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Laurence

Laurence

4 april 2009 16:53

ojdå, saphira är inre höftledsrontgad, de sa inget om det där jag ska gå.

http://saphira

 
Torsten

Torsten

4 april 2009 17:56

Fast det kanske är olika, dessutonm stod det att de helst skulle vara röntgade, inte att man var tvungen.

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards