saphira

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

prinsen var där, le prince etait lá

Av laurence - 10 februari 2010 19:50

Idag har jag varit på möte hela eftermiddagen och kväll. Vi började med lunch i Alnarps restaurang och gissa vem som satt vid bordet bredvid oss om inte självaste prinsen. Det är faktiskt lite kul att sitta så nära en så känd person.

I morse fick Saphira stå på köksbordet för att bli klippt. Hennes klippbord är i Båstad och där blir det ganska kallt. Hoppas att hon inte tror att hon får vara där när hon vill. Hon har fått så ful päls, helt ogenomtränglig, stora filtplattor. Det hjälper inte att klippa längre. Så fort det blir lite varmare blir det bort med allting. Jag har aldrig rakat henne men där veterinären rakade henne i halsen då hon hade fått eksem blev pälsen väldigt fin. Vad ska man köpa för typ av rakapparat?

 

                                         

Aujourd’hui j’etais en reunion tout l’apres midi et le soir. Nous avons commence par le repas de midi au restaurant de Alnarp et devine qui etait assis a la table a cote de nous sinon le prince lui meme. C’est assez marrant d’etre si proche d’une personne aussi connu.

Ce matin Saphira etait debout sur la table de la cuisine pour se faire couper les poils. Sa table de coupe est a Båstad et il fait trop froid la. J’espere qu’elle ne va pas croire qu’elle peu etre la quand elle veut. Elle a un pelage horible, impenetrable, de grosses plaques. Ca n’aide plus de couper. Des qu’il fera un peut plus chaud on n’enleve tout. Je ne l’ai jamais tondue mais la ou le veterinaire l’avais tondu sous la gorge quand elle avait de l’ecsema, son poil est tres beau. Quel genre de tondeuse faut il acheter ?    

 

 

 
 
Linda

Linda

10 februari 2010 20:25

Jag har en bra hundtrimmeroch kommer inte ihåg var vi köpt den men den är av märket Bello, kolla på tradera om dom har. Har använt trimmern på en hund som har liknande päls som din och den fungerade utmärkt! Kram

http://lindapalsson.blogg.se

 
Stella & Doris med matte Lotta

Stella & Doris med matte Lotta

10 februari 2010 22:21

Vi har en Oster A5, väldigt bra maskin, det är inte många maskiner som klarar Lagottopäls.. Tror att snön ställer till det en hel del vad det gäller päls, mina är inte vackra de heller

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

10 februari 2010 23:01

Lita på rådet från Stella och Doris. En av dom bästa maskiner som finns. Köp en sådan.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Torsten

Torsten

10 februari 2010 23:11

Jösses...trodde ni menade mej, när ni pratade om Prinsen :)
Matte har en Oster också, den är bäst även på människor. Men hon har aldrig heller använt den på mej....Fast jag hör antydningar om att hon kommer att använda den snart, för min päls är inte heller så trevlig! Men det får väl bli lite varmare först, hoppas jag!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Britt-Marie med Totti

Britt-Marie med Totti

11 februari 2010 03:06

Jag trodde ju att det var prins Torsten som tröttnat på kylan i Pite, men förstår av hans inlägg att det inte var så.
Jag har också en Oster, har hört att de ska vara bäst, men den är ganska tung. Har haft den i sex år, så det kanske finns nyare modeller som är bättre. Skulle vilja ha en utan sladd, för jag tycker alltid den är i vägen.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Laurence

11 februari 2010 13:17

tack för alla svar, då får det bli en Oster.

 
Bengta

Bengta

12 februari 2010 08:34

Snön tovar ihop pälsen extra mycket tycker jag det verkar som. Känner igen det där med tovplattor och de blir som värst tycker jag om vintern kanske för att underullen växer mer när det är kallt. Har en himla besvär med Smillas tovor.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ingen bild

Nathalie

14 februari 2010 04:03

Har inte detta hänt en gång innan med prinsen? Jag vet nästan inte äns hur han ser ut haha. Lilla Saphira får hon inte ont när all snön fastnar sådär.

 
Ingen bild

Margit med Bello

14 februari 2010 10:40

Jag tycker inte att du ska gå och köpa dig en maskin! I stället ska du gå till ett hundtrim och få det gjort. Det är inte alls så lätt som man tror, och det behöver bara göras någon enstaka gång, inte ens en gång om året. Därefter kan du använda din sax, vilket är mycket roligare (och billigare). Kolla med andra vilka hundtrim som är bra, och se till att de verkligen vet hur en lagotto ska se ut, framför allt i huvudet!
Hoppas att ni kommer tillbaka till Ribban någon gång!
Hälsningar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards