saphira

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av laurence - 26 oktober 2009 21:55

Hej, i helgen fick vi besök av Nessie, 6 månader. Hon är en blandning av husky och Border collie. Saphira har inte fått leka på jätte länge och hon är fortfarande väldigt lekfull av sig så jag trodde hon skulle bli jätte glad. Det blev hon en kvart sen ville hon inte mer och blev mest sur. Den lilla damen har börjat ta ton. I kväll på agility träning flög hon i luven på en annan tik som kom och nosade henne i rumpan. Så har hon aldrig gjort innan. Träningen gick inte så bra. Jag kom hem sent, Saphira hade inte ätit, sen hann vi inte gå en runda i skogen innan som vi brukar så hon var inte riktig sig själv. Det var sista gången för denna termin men vi kommer nog att fortsätta träna.  

                                            Nessie

 

Nessie undrar vad det är för en konstig liten sak. Men hon fick lära sig att den lilla saken

kan bli väldigt arg om man inte låter honom vara.

 

Nessie har försvunnit i kohagen och försöker skrämma korna. Vad larvig hon är tycker

Saphira och Sunny och undrar hur länge vi ska behöva vänta.

 

Nu får vi gå kopplad bara för Nessie kan inte låta bli korna.

 

Det regnade så mycket i helgen att matte tyckte jag behövde en regnjacka. Konstigt

tycker jag men, hon verkade nöjd och sa att den matchar med halsbandet.

 

jag måste erkänna att jag blev ganska nöjd själv när jag förstod att man kunde

röra på sig och till och med uträtta sina behov.

 

kossorna, kossorna, kom och kolla min ny jacka!

 

Fin tjejen, tror du det finns i vår storlek?

Ovido - Quiz & Flashcards