saphira

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

konst i trädgården

Av laurence - 13 augusti 2009 10:51

Det känns som om hösten har kommit. Jag tycker att det blir en ändring varje år i samband med Malmö festivalen. Festivalen markerar slutet av sommaren på nåt vis. Även om det blir flera soliga dagar efteråt är luften annorlunda ändå. Igår träffade vi uppvisnings grupp i agility för en genomgång av de två banor vi ska ha. Alla hundar var jätte duktiga, man kunde inte tro att de har haft lov. Men jag var för trött för att orka skriva bloggen. Snart börjar träningen igen. Vi ska vara med i fortsättnings grupp.


Igår provade jag på att göra ett konstverk i trädgården, nånting jag hade sett i en tidning. Man gräver en form i gräsmattan, fyller den med murbruk och trycker i kakel som man har slagit sönder. Det blev inte lika fin som jag trodde det skulle bli men Saphira tyckte om den. Hon är min största beundrare och kanske den ända. Hon är inte så kritiskt av sig.  

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

13 augusti 2009 22:41

Men du, det var ju skitsnyggt!!!! Tala om mer i detalj hur du har gjort, jag vill också göra sånt.Här har det regnat, då menar jag REGNAT nästan hela dagen. Luften verkar mer ren nu i alla fall.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Laurence

13 augusti 2009 23:31

Pia, man gräver en form, ett par cm djupt, plattar till botten, blandar murbruk så det räcker för att fylla på hela sen tar man kakelbitar och trycker i murbruket och låter det torka.

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

14 augusti 2009 19:42

Det ska vi pröva, MEN var gör man av Lagottona tills det är färdigt?
Trevlig helg och puss

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Laurence

14 augusti 2009 22:37

Pia,att hålla en lagotto borta är den svåraste delen av jobbet.

 
Torsten

Torsten

15 augusti 2009 08:50

Matte klappar förtjust i händerna.....snyggt!
får väl se var hon ska göra sitt "konstverk"!
Ha en mysig helg!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Stella och Doris

Stella och Doris

16 augusti 2009 23:04

Va fint det blev i trädgården och vad snygg Saphira blev efter klippningen!

Hoppas att du kan hitta på något kul med all överskottspäls!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

17 augusti 2009 12:59

Men visst blev det häftigt! Ngt sådant skulle jag kunna tänka mig att ha....OM vi någonsin hittar ett eget boende! Saphira kommer snart ha ett nytt halsband;)Vad är det för verktyd du använt till pälsen, det 2:a från vänster? Går det att ha på en Lagotto päls?
Må gott och kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards