saphira

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

hejdå Amos

Av laurence - 9 augusti 2009 20:01

I fredags hade vi besök av min mans syster med systerdotter med familj. De hade precis avlivat sin älskade hund Amos. (Se inlägget på denna blogg den 31 oktober 2008). Han blev 12 år gammal. Buster deras lilla pojke fyller två år i oktober. Han är väldigt trevlig och är van att umgås med hundar. Jag höll koll på Saphira för hon är inte van att umgås med barn. Men de kom otroligt bra överens, delade på ett äpple, lekte med Saphiras leksaker och jagade varandra i trädgården.


På lördag tog vi våra cyklar på bilen och åkte till Köpenhamn. Vi lämnade bilen på parkeringen vi badplatsen som finns en liten bit ifrån flygplatsen. Vi cyklade genom koloni område och Christiania. Sen cyklade vi till en före detta militär område som har blivit bostäder. Vi kom till centrum och åt smörrebröd i en liten gammal restaurang. Det finns så otroligt mycket intressant att se i Köpenhamn om man lämnar Ströget. Innan vi hämtade bilen tog vi en dopp i havet. Saphira fick inte följa med. Hon fick gå en promenad i skogen innan vi åkte och sen stannade hon med lillmatte. På kvällen fick hon följa med till Dalby och bada i kalkbrottet. När våra barn var små fanns det knappt något folk där. Det var fridfullt och framförallt rent. Nu är det hundratals människor som grillar runt kalkbrottet och många lämnar sitt skräp där. Väldigt sorgligt. Jag har läst i tidningen att han som ansvarar för städning är väldigt trött på det. Han borde sluta plocka undan tills folk fattar att det inte funkar om vi inte hjälps åt. Eller ska man införa böter men då krävs det patrullerande poliser och de har väl annat att göra. Utbildning är väl det som brukar fungera bäst men det tar tid.


Idag klippte jag Saphira och funderade om jag skulle anmäla henne till Sofiero utställning. Fast jag tror jag är för sent ute. Vi får se. Sen åkte jag med döttrarna till stranden i Skanör medan Saphira jobbade i trädgården med husse. I morgon börjar min sista vecka semester, usch, och jag har inte hunnit med hälften av vad jag ville. Det är nog en vanlig problem, kvittar hur långt semestern är.  God natt gott folk, hoppas ni har haft en trevlig helg.

 
 
Torsten

Torsten

9 augusti 2009 20:28

Halloj! När du lägger in bilderna så finns ett litet grönt träd uppe till höger, klicka på den, lägg in bilden och sätt markören under bilden, då kan du skriva text! Matte kämpade länge med det där, hon fattade ingenting för hon är ganska sämst på datorer...Hoppas ändå att du förstod lite!
Ha det gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

9 augusti 2009 22:44

Jaha, du har också haft det härligt ser det ut som. Vi har minsann BARA fått vakta huset.
Mamsen hälsar att du ska anmälas till Hässleholm i maj nästa år. Det är mycket trevligare där.
pussar

http://lagottoflickorna

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

9 augusti 2009 22:45

Vi glömde ju säga hej då till Amos. Förstår att hans matte och husse är jätteledsna. Pussa bort deras tårar.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

9 augusti 2009 22:58

Ja lilla amos har kommit till hundhimmelen...men där väntar bara gröna ängar och glada vänner på honom! Vi håller tummarna att röntgen visar på bra höfter. Visst är det tråkigt med att folk inte kan hålla efter sitt skräp!
Kramis på er!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Laurence

Laurence

10 augusti 2009 09:16

Ok Pia vi gör som du säger, du är chefen.

http://saphira

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards