saphira

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

trädgårdsarbete och cirkus

Av laurence - 5 augusti 2009 20:38

Idag när jag lyfte ögonen från min bok upptäckte jag att det fanns en del trädgårdsarbete som väntade. Vad är bättre än en Lagotto på trädgårdsarbete? Trodde jag. Vi började samla alla fallfrukt i en hög, eller jag gjorde det medan Saphira vallade äpplena. Sedan började vi gräva runt rosorna för att lägga stenplattor. Det gick hur bra som helst, mycket roligare än att städa. Då kom vi på att vi kunde öppna eget Saphira och jag, finns ingen anledning att hon inte ska bidra till sin försörjning. ”Trädgårdsarbete erbjuds mot städning” Fast jag måste erkänna att vi hade lite samarbetssvårigheter när det gällde hur djupt vi skulle gräva och var. Vi började bråka och Saphira blev sur. Hon nöjde sig med att inspektera resultatet. Hon fnös åt mitt arbete och sa att hon skulle vakta äpplena istället. Hon tyckte att hon såg några som rymde. Efter ett tag smög hon iväg och la sig på bänken. Ungdomar! De orkar inte mycket. Vi hade hört att cirkusen hade kommit till stan så när vi var klara gick vi en sväng för att titta på djuren. Saphira blev helt fascinerad, hon ville inte gå därifrån. Och så säger hon: du, det där med trädgårdsarbete, det är nog ingenting för mig. Jag tror jag vill bli cirkusartist istället. Åååå nej, tänkte jag, inte en till. Mina två döttrar håller på så för jämnan.  Ena månaden vill den ena bli sjukgymnast och den andra modedesigner, månaden efter blir det marinbiolog och psykolog sen blir det ingenting av det utan de ska resa istället. Vad ska man ta sig till med dessa tre?

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

5 augusti 2009 22:39

Oj så ni har jobbat. Vi har inte gjort något vettigt alls i dag.
Ja vad ska man ta sej till med telningarna? Tror nog att det bara är att vänta ut dom och ge dom frihet. Tids nog har dom bestämt sej
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

6 augusti 2009 00:43

Haha dom är bra duktiga våra Lagotto;) Jo katten var hos oss idag och åt massor! Gick tillbaka till hennes "riktiga" matte som säger att hon inte ätit på 2 dagar även om hon försökt med allt som hon vet är hennes älsklingsmat....hmmm:)
Hur går det med din bok du skulle skriva?
Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ingen bild

laurence

6 augusti 2009 07:56

Tessan,det går men väldigt långsamt, har svårt att prioritera.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards