saphira

Direktlänk till inlägg 13 december 2008

spökålder

Av laurence - 13 december 2008 22:14

Saphira har kommit in i spökåldern. Hon är rädd för allt möjligt. Hon kan gå in i hallen och sno våra vantar, leka en stund med dem och sen fem minuter senare när hon går förbi blir hon jätte rädd och skäller på den hemska vanten. Igår kväll såg hon en kudde som låg ovanpå ett skåp och började skälla på den. Jag fick ta ner den och locka henne att våga komma fram och lukta på den men så fort jag la kudden ovanpå skåpet blev hon rädd igen. När hon sitter i bilen blir hon rädd för bilar som kommer för nära vår. Hon kan ligga på soffan och plötsligt upptäcka TVn och börja skälla på bilden. Det är jätte svårt att hålla sig för skratt och det måste man för hundar tycker inte om att man skrattar åt dem. De kan bli väldigt förolämpade. Men det är inte lätt för hon ser för roligt ut. Det gäller att ha tålamod och hjälpa henne att våga gå fram och undersöka saker. Sen när hon väl har märkt att det är inget farligt låtsas hon som ingenting.

 
 
lotta

lotta

14 december 2008 08:53

hihi...tokig period detdär;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan och pälsbollarna

14 december 2008 18:20

Säger som lotta! Man kan bli bra full i skratt när dom håller på sådär;)

 
Torsten

Torsten

14 december 2008 18:55

vaddå period!!!?? Spöken är ju läskiga...

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Monkan

Monkan

15 december 2008 00:22

Tur den går äver.

http://lagottokrullet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards