saphira

Direktlänk till inlägg 1 december 2008

citroner

Av laurence - 1 december 2008 22:12

Grytan var utsökt. Hemligheten är att den fick puttra i flera timmar. Vi drack blåbärsglögg som välkomstdrink och Luciano hade tagit med sig en tiramisu som var fantastiskt gott. Saphira var nöjd med sin vistelse i Malmö. Anouk hade tagit henne på en promenad i kungsparken och på hundstranden. Alla fyrbenta och tvåbenta som de träffade ville hälsa på Saphira och Saphira vill hälsa på allt som rörde sig så det blev många stopp. Det blev lite klagomål att hon drar mycket i kopplet så det håller vi på träna. Det gjorde oss gott att vara ifrån varandra lite och få perspektiv på tillvaron. Och det gjorde mig gott att få kloka kommentarer från trevliga bloggare som vet vad de pratar om. Dessa råd kan man ta till sig för det känns att de kommer från hjärtat. Tack alla snälla er som bryr er. Ikväll var jag på en föreläsning om psoriasis artrit, den sjukdom som Anders har fått. Der var intressant men tuff. Det svåraste är att få en diagnos sen finns det bra mediciner. God natt. Dessa citroner växer i vårt uterum.

 
 
pia

pia

1 december 2008 22:52

Förlåt en okunnig, men vad är tiramuso?
Kram

http://lagottoflickorna

 
Karin

Karin

2 december 2008 11:19

Vilka fantastiska citroner. Har du haft trädet länge?

http://www,softisarna.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

2 december 2008 14:28

så vackert träd!!fantastiskt...vill haa ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
laurence

laurence

2 december 2008 17:35

en tiramisu är en italiensk efterrätt. Du kan hitta receptet på: http://www.recepten.se/recept/tiramisu.html
Det är min man som tar hand om våra växter, jag tar hand om hunden. Han säger att han har haft citronträdet i många år.

http://saphira

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards