saphira

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

vad världen är stor, farlig och spännande

Av laurence - 31 oktober 2008 09:26

Saphira hann bli hela 4 månader när hon gjorde sin första resa. Vi åkte först en vecka på Gotland. Sunny, min dotters 4 åring chihuahua följde med. Saphira blir alltid helt galen av lycka när hon träffar Sunny att hon kissar på sig. Han tyckte mest att hon var jobbig i början för hon slutade inte hoppa på honom fast han morrade och skällde och bet. Ingen respekt alls för äldre. Till slut kom han på att om han biter henne på nosen då hjälper det ett par sekunder i alla fall. Idag har de kommit överens om en lek som är bättre för Sunny. De springer runt runt tillsammans. Gottland var så där i början, kallt och regnigt, ingen värme i stugan, utedusch, grannar som inte tålde hundar och klagade varje gång Saphira smet hos dem, men sen var det helt underbar. Så vacker natur det finns och hundarna kunde vara lösa nästan överallt förutom på tomten på grund av grannarna. Vi träffade Camilla Bäckman, hennes man och deras Lagotto. De var väldigt trevliga och gav Saphira en påse tryffel skorpor. Vi pratade lagottobus, tryffelversamhet och Frankrike. Sedan bar det iväg till Kyllaj där vi träffade Anders(min man) syster dotter med man och bebis. Deras 10 åring Riesenschnauzer Hamos blev helt förälskad i Saphira. Sunny blev helt utmattad av att vakta och Saphira var mest intresserad av att tugga sönder bebisens leksaker. Vi gick promenader längst havet och badade i kalkbrott. Hamos kan dyka flera meter rakt ner. När vi passerade väderkvarnar blev Saphira så rädd så hon sprang iväg men vände och kom tillbaks till mig. Det kändes skönt. Jag fick bära henne länge tills hon klarade av dem där monster. Efter våra promenader fick hon lära sig hur man uppför sig på uteserveringar och hade god hjälp av Sunny som har vana inne. Jag hann med en ridtur också innan vi fortsatte vår resa till Stockholms skärgård.

 
 
pia

pia

31 oktober 2008 13:31

Vilka undera bilder, påminner om Provence.
Kram

http://lagottoflickorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laurence - 9 september 2010 11:41

Kära läsare! Det var verkligen länge sen jag skrev på min blogg men vi lever i allra högsta grad. Det har hänt väldigt mycket denna sommar. Medan jag var i Frankrike fick jag reda på att jag hade blivit antagen till forskarskola på Malmö högskolan. 5...

Av laurence - 8 juni 2010 22:52

Ikväll var det sista gången på ridning för denna termin. Hästarna ska åka på sommarbete snart. Jag kommer att sakna Lawina, vi har kommit så nära varandra och hon har definitiv blivit min favorit häst. I morgon är det avslutning för agility, tråkigt ...

Av laurence - 7 juni 2010 18:14

Nu är vi tillbaka efter en omtumlande vecka. Vi kom fram till Frankrike på söndags morgon och sen var det massor att göra. Jag har förstått att det är stor skillnad mellan våra kulturer när det gäller dödsfall. Från lördags morgon till tisdag kl.11 f...

Av laurence - 30 maj 2010 16:06

Här kommer lite bilder från uppvisningen. det gick bra och Saphira var duktig som vanligt. Hon låter sig inte distraheras av publiken.   Vi kommer att vara borta ett tag för min mamma har dött och jag ska åka till Frankrike. Saphira följer med.  ...

Av laurence - 24 maj 2010 21:46

I kväll var vi på agility träningen och lärde oss att styra hunden på distans. Tänk om man kunde stå i mitten och skicka hunden runt utan att behöva springa själv. Då hade man kunna hålla på med agility långt upp i ålder. Man hade kunna stå där med s...

Ovido - Quiz & Flashcards